Rozhovory

Jana Makovcová

Rodiče čekají na diagnózu postižené dcery už několik let

Mohlo by se zdát, že když se narodí postižené dítě, je záhy stanovená přesná diagnóza a také pravděpodobnost s jakou bude další dítě v rodině mít stejné postižení. Ve skutečnosti je často čekání na přesnou diagnózu dlouhé několik let a mnohé otázky zůstanou navždy bez odpovědi. Lucka je mámou těžce postižené holčičky Niny a má právě takovou zkušenost.

21.11.2010 v 10:50 | Karma článku: 26.74 | Přečteno: 7243 | Diskuse

Jana Makovcová

Budeme Juliánku chránit a starat se o ni, zvlášť když je nemocná

Juliánka se neměla narodit, protože má vzácnou genetickou vadu, Edwardsův syndrom. Ale Juliánka dostala ten nejcennější dar ještě před svým narozením. Její rodiče se rozhodli jí dát život. Režisérka Dagmar Smržová s rodiči natočila celovečerní dokumentární film Zachraňte Edwardse. Natáčel se téměř tři roky a mapuje období od těhotenství s Juliánkou do narození druhé dcery. Premiéra filmu bude v listopadu 2010. Přináším rozhovor se Šárkou, maminkou Juliánky.

5.11.2010 v 9:48 | Karma článku: 34.65 | Přečteno: 10164 | Diskuse
Počet článků 11 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 6960
Jsem matka dvou autistických chlapců, zakladatelka komunitního webu pro rodiče postižených dětí www.postizenedeti.cz, který byl v provozu v letech 2009-2012. Vydala jsem knihy "Maminko, nezpívej" a "S rukama na uších". Obě knihy jsou o našich dětech a vycházejí z textů, které jsem psala pro internetový blog. Je mi 38 let, vystudovala jsem Masarykovu univerzitu v Brně, obor matematika a výpočetní technika.