Jana Makovcová

Jsem matka dvou autistických chlapců, zakladatelka komunitního webu pro rodiče postižených dětí www.postizenedeti.cz, který byl v provozu v letech 2009-2012. Vydala jsem knihy "Maminko, nezpívej" a "S rukama na uších". Obě knihy jsou o našich dětech a vycházejí z textů, které jsem psala pro internetový blog.
Je mi 38 let, vystudovala jsem Masarykovu univerzitu v Brně, obor matematika a výpočetní technika.

Jana Makovcová

Poslední ať zhasne

Diskuzní web rodičů postižených dětí www.postizenedeti.cz vznikl v lednu 2009. Nyní, 21.12. 2012, po téměr čtyřech letech jeho fugnování, web definitivně vypínáme.

21.12.2012 v 19:20 | Karma: 17,13 | Přečteno: 19129x | Diskuse| Osobní

Jana Makovcová

Klamavá reklama aneb Zumbááá

Nechala jsem se nachytat. Ladné cvičení s tanečními prvky – zapomenete, že vlastně cvičíte – skvělá zábava. Podobná hesla se mi vybaví při vyslovení slova Zumba. Zumba je „in“ a tak se stalo, že tohle moderní cvičení dorazilo i k nám do malé vesnice, kde žije snad jen pět set obyvatel. Opilá jarem a drobným úspěchem v podobě jemného zhubnutí (ne vlastním přičiněním, ale týdenní nemocí) jsem ukázala prstem na letáček lákající na lekci Zumby a oznámila manželovi:

8.4.2011 v 7:30 | Karma: 31,02 | Přečteno: 3314x | Diskuse| Ona

Jana Makovcová

XXL oblečení za všechny prachy

Vím přesně, o čem by měla být moje třetí kniha. Vím přesně, jaký důležitý úkol je teď na řadě. Moje oblečení XXL musí z domu. A to hned v závěsu za mými nadbytečnými asi třiceti kily. Kolik je to přesně nevím už dávno, protože jsem se přestala vážit poté, co se mi při pohledu na číslovku na displeji osobní váhy začalo dělat mdlo.

28.12.2010 v 13:54 | Karma: 32,65 | Přečteno: 4483x | Diskuse| Ona

Jana Makovcová

Nevítaní: Nechte se nakopnout k optimismu a odvaze

Jak se asi žije holčičce, která nemá ruce a rodiče se jí zřekli hned po narození? Jak se žije těžce tělesně postiženým dětem, které vychovalo ústavní zařízení? Může se někdo, kdo má místo rukou jen pahýly postarat o malinké miminko?

30.9.2010 v 10:45 | Karma: 22,87 | Přečteno: 2598x | Diskuse| Kultura